ILMIAH CVT MALAYSIA

February 12, 2018

-ILMIAH CVTSB-

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Keutamaan puasa ISNIN dan KHAMIS. Neuroglial sel akan datang lebih banyak ke otak sebagai pembersih otak. Bermakna sel-sel neuron yang mati atau sel yang tidak sihat semuanya akan disapu bersih dan "di makan" oleh sel-sel ini. Jelas sekali berpuasa pada waktu ini sangat baik untuk membantu kes kanser otak. Lemak-lemak dan kolesterol yang tidak hadam dalam perut akan dibakar. Sel-sel kanser tidak akan ada sumber makanan dan ini dapat menyekat ganas aktiviti sel-sel kanser yang gila ini. Jelas sekali, apapun penyakit datang dari pemakanan yang tidak hadam. Bahaya makan pada waktu tengah hari yang kenyang dan makan malam yang tidak perlu. Bahan makanan pada waktu itu sebenarnya akan menambah kuat sel kanser yang sudah pun mengganas. Semak atau diagnos semua jenis makanan secara menyeluruh. Pesakit yang mengalami penyakit kronik tidak lagi berselera untuk makan. Deria rasa sudah tidak berfungsi kerana kesan asid dan gas dalam perut membuat rasa loya dan tidak berselera. Jika tiada zat bermakna tiada energi. Fungsi NW juga tidak berkesan jika pesakit tidak ada daya dan tenaga. Namun pada pesakit kanser umpamanya yang masih berselera makan bermakna semua jenis pemakanan yang digemari malah yang di idam oleh pesakit itu adalah menambah racun bagi tubuhnya. Persamaan racun dengan racun yang akan berlaku. Kaedah yang betul mencari persamaan PASANGAN zat. Deria rasa untuk selera makan pesakit akan berterusan ke arah menimbunkan toksik agar terus sakit. Seumpamanya yang makan itu hanyalah NAFSU semata-mata.

Namun jika dalam ibadah berpuasa sunat atau berpuasa di bulan ramadan jika tak dicadangkan dengan bersahur maka ibadah ini amat zalim dan bidaah. Namun Syukur Alhamdulillah islam dan peraturan serta hukumnya yang belum ada lagi salah silap dan celanya dimana-mana. Bermakna puasa pada agama lain yang tidak ada hikmah bersahur adalah sangat bertentangan dengan hukum energi yang tidak mengikut sistem tubuh dalam perjalanan waktunya. Peningkatan limfosit dalam tubuh meningkat sepuluh kali ganda dan ini akan menambah kekuatan imun tubuh. Disitulah bezanya ibadah dengan hikmah dalam hukum beragama. ISNIN diciptakan perpohonan. SELASA diciptakan garam, mineral dan galian. RABU diciptakan cahaya. KHAMIS diciptakan binatang ternakan. JUMAAT diturunkan Adam dan AHAD pula diciptakan tanah dan gunung-ganang. Jelas sekali ISNIN dan SELASA itu sumber rezeki dari rahsia ilham dan idea dan juga menjauhkan kesempitan serta kesukaran dalam memulakan perjalanan hidup dan KHAMIS adalah keberkatan dalam keluar memenuhi hajat dalam perjalanan yang akan dipermudahkan. ISNIN dan KHAMIS pintu langit dibuka dan amal perbuatan kita juga di semak. Ketika berpuasa jadilah seperti seorang Ulama yang kuat berfikir dan kurangkan bercakap.(HR Bukhari dan Muslim)

Yang menarik juga hari SELASA. Antara murah rezeki merah jambu  dan ada daya ketertarikan rezeki pada warna merah. Makanlah buah-buahan yang banyak mengandungi mineral dan vitamin.  Hari SELASA sinonim dengan GARAM. Hari selasa banyak perkara yang tidak disenangi yang boleh menimbulkan kemarahan dan emosi yang tidak terkawal. Oleh itu GARAM akan membawa ERTI SABAR. Garam akan mengawal asid dalam darah. SELASA dan REZEKI.  Buah-buahan dan rezeki yang mudah. Jadi hakikatnya zat yang salah bukan sekadar membawa penyakit malah boleh mengubah karakter kita menjadi buruk dan hilang kasih sayang. Itu juga alasan kenapa hari selasa dominan dengan warna merah jambu dan sejenisnya. Selasa matrik 2 ada banyak gandaan dalam susun atur yang tertib. MURAH REZEKI. Semak lah jenis buah-buahan yang sesuai.

Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.
www.cvtmalaysia.blogspot.com