ILMIAH CVT MALAYSIA

March 13, 2018

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

-ILMIAH CVTSB-

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Air liur banyak khasiat semulajadi. Khasiat bergantung pada diri seseorang. Air liur Rasulullah Saw menjadi penawar pada banyak penyakit kulit. Dalam satu riwayat Rasulullah Saw menggunakan jari  telunjuk yang sudah ada air liur di hujung jarinya dan menusukkan ke tanah untuk menambah berkah pada orang yang sakit. Tanah itu menjadi antidote bersama riaksi kimia pada air liur Rasulullah Saw. Untuk menambah kesan Rasulullah Saw menyebut nama Allah Swt untuk tujuan penyerahan agar penyembuhan lebih berganda cepat. Air liur adalah enzim pencernaan. Orang yang mulut kering kurang air liur akan menghadapi masalah pencernaan dan mudah sakit perut. Mulut yang berbau menandakan banyak bakteria jahat yang ——— dari perut. Air liur basi paling banyak bakteria baik. Bakteria ini akan membunuh bakteria jahat di dalam perut dan usus. Bukti paling cepat dan nampak berkesan luar biasa adalah menyapukan air liur pada kulit yang terbakar atau yang ada kesan bisul dan jerawat atau berbagai masalah kulit. Sapukan air liur dengan kerap 5 minit bersama senyawa kimia paling aktif dan halus iaitu pati bunga SEJUTA WAJAH. Dan lihat hasilnya menakjubkan. Tiada ubat alahan kulit di farmasi setanding air liur. Air liur awal pagi jangan di buang begitu sahaja. Sebenarnya toksik di dalam perut semasa tidur akan mengumpulkan semula protein halus untuk menyahkan toksik itu semula. Oleh itu minum air sejuk di awal pagi sebelum memberus gigi. Air liur terhasil dari sistem penghadaman yang baik. Penghadaman yang baik ditentukan hasil dari kerja-kerja berfikir yang baik. Lebih banyak berfikir akan melihat kepada kebesaran penciptaan dan akan menambah khasiat enzim di dalam perut dan enzim pada air liur.

Sebelum tidur gosok gigi agar bakteria jahat tidak lebih banyak dari bakteria baik di mulut. Mulut yang terasa manis adalah tanda air liur sihat.  Enzim pada air liur sebenarnya memang terasa manis yang terdiri dari lactose sukros dan maltose. Semua ini adalah rahsia manis yang akan mengubah karbohaidrat di dalam perut menjadi tenaga. Itulah sunnah ketika berbuka harus dengan manisan dahulu kerana  akan menambah tenaga pada tubuh.  Kerana akhirnya sifat benda manis yang akan mengubah benda manis yang akan mengubah toksik menjadi tenaga. Musuh Utama kita toksik gula namun gula yang baik jugalah menjadi penawar Utama. Gula baik lawan guna jahat. Menghentikan gula seperti mana saranan para doktor adalah sangat tidak memahami keperluan gula yang benar di dalam tubuh seperti mana benarnya peranan air liur yang tinggi kandungan protein halus dan gula. Sebab itu apabila kita mengunyah nasi lama-lama akan terasa manis di mulut. Sifat manis ini lah yang akan menjadi pembunuh virus kulat dan bakteria paling kuat. Sel-sel kulit yang pecah akan bersambung rapat semula dengan  cepatnya apabila disapu dengan air liur. Air biasa juga tidak sebanding air liur dalam mengubati luka. Air liur binatang seperti kucing lebih kuat sebagai anti virus. Oleh itu jangan meludah kerana ini akan menghilangkan keberkatan air liur untuk diri. Tidak ada lagi kes yang menelan air liur dan membawa kematian disebabkan sakit perut, kerana itu adalah tindakan semulajadi tubuh ketika batuk bersih dan sebagainya.

Untuk aktifkan ANTIOXIDANT apabila tersalah makan makanan alahan maka titiskan pada lidah sekerap mungkin. Pada yang belum menyemak makanan alahan maka sebaiknya gunakan ANTIOXIDANT selepas makan. Pencernaan zat dalam riaksi kimia makanan di dalam perut akan menguatkan zat menjadi tenaga. Meneutralkan zat menggunakan panadol umpamanya memang berkesan namun akan mengubah semula zat menjadi toksik untuk menjadi batu karang pada hempedu dan buah pinggang. Sekali sekala menggunakan panadol tidak menjadi kesalahan dan sebaiknya guna ANTIOXIDANT bersama agar zat bertukar menjadi tenaga sepenuhnya tanpa sisa. ANTIOXIDANT merangsang gula iaitu emilase semulajadi pada air liur di dalam mulut. Jika garam adalah raja kimia maka gula yang baik menjadi permaisuri untuk riaksi pada lemak, protein, karbohaidrat dan kolestrol pada organ-organ pencernaan yang khas.  Lemak dan kolestrol umpamanya pada hempedu NW 14. Garam NW 9 untuk riaksi berbagai jenis mineral dan vitamin. Pankreas NW 15 pengikat karbohaidrat menjadi tenaga. Manakala protein untuk kerja yang lebih besar pada sistem tubuh pada kerja di hati, perut dan usus kecil.

Tugas saya hanya menyampaikan. Wallahu A'lam Bish Shawbi. Hanya Allah Swt yang maha tahu.

Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.
www.cvtmalaysia.blogspot.com