ILMIAH CVT MALAYSIA

April 15, 2018

-ILMIAH CVTSB-

‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

NW 19 usus besar. Pengaruh warna merah. Dalam kumpulan no satu bersama darah. Darah yang sihat bergantung pada usus yang dapat menyerap zat secara halus. Jika makan makanan yang cukup berzat sekalipun jika usus tidak mampu menyerap zat seumpama tubuh seseorang seolah-olah tidak cukup makanan yang berzat. Keyakinan dan keberanian adalah sifat usus dan darah. Phobia dan takut yang keterlaluan akan melemahkan usus. Makanan yang di masak berulang kali sebenarnya terdiri atas atom atom yang mati dan tidak membangunkan sel-sel dan jaringan tubuh yang lain. Makanan begitu sepenuhnya menjadi benda asing dan ketika itu sistem kekebalan seperti antibodi tertekan. Dan itu lah penyebab gaya hidup seseorang bertukar menjadi stress secara tiba-tiba.

Oleh itu usus besar sebagai penapis zat untuk di serap masuk ke dalam darah harus memiliki dinding usus yang tebal dan memiliki bakteria yang baik. Ceret-beret dengan najis yang cair dan selalu terasa sakit sebagai tanda nak buang air besar adalah tanda paling jelas usus tidak sihat. Sesak nafas juga berkaitan darah tidak sihat berkaitan usus besar. Migrain dan pening dan rasa nak pitam berpusing juga berkaitan usus besar. Tidak ada gunanya mencari ubat untuk menyihatkan darah jika usus besar tidak sihat. Gastrik dan jantung lemah mendadak dan boleh membawa kematian juga berpunca dari usus yang gagal menyerap zat sebaliknya menyerap asid dan melahap oksigen dalam darah.

Oleh itu, cara cvt secara asas merawat usus besar dan merawat kualiti darah adalah dengan mengambil air yang mengandungi serat paling halus untuk memastikan kontraksi otot usus menjadi kuat menyerap dan menapis zat yang baik sahaja. Meningkatkan jumlah bakteria baik dalam usus besar. Dapatkan keluaran eksklusif air serat halus Al-Manna.


Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.
www.colourvibrationtherapy.com.my

IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice
FB: CVT Malaysia
Youtube: CVT Malaysia