ILMIAH CVT MALAYSIA

May 10, 2018

-ILMIAH CVTSB-

‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Air garam yang mengandungi ion negatif akan lebih aktif. Kesan elektrolit akan menjaga isyarat elektrik pada sistem saraf di otak dan seluruh tubuh. Mana-mana bahagian yang sudah mati akibat gangguan saraf dapat di aktifkan semula. Darah akan lebih lancar dengan sendirinya selepas aktiviti senaman selepas minum GARAM BOOSTER dengan air sejuk. Ini dapat menjauhkan dari serangan lumpuh selepas bangun tidur kerana darah tidak lancar. Kandungan garam yang ada zat besi akan menyerap dan menambah kaya oksigen dalam darah. Garam yang di panaskan akan kehilangan banyak zat besi dan melemahkannya. Punca darah tinggi kerana darah kembali tidak lancar, pekat dn tidak segar kerana oksigen sudah di lesapkan. Mustahil dengan meminum GARAM BOOSTER yang cukup tersedia kandungan mineral yang stabil akan menjadi penyebab darah tinggi. Malah dengan garam inilah kita dapat menjauhkan penyakit darah tinggi dan berbagai penyakit yang lain. Teknik dan waktu pengambilan kena betul.

Kandungan garam di dalam SW- MATERNITY OIL dan sebagainya sangat baik menambah kesan VITAMIN C menjadi lebih aktif. Jelas sekali garam tidak merosakkan VITAMIN C. Yang pasti ketika kencing kena duduk mencangkung dalam bentuk rangka tubuh dan otot menahan zat baik dan membuka pintu urat yang akan mengeluarkan racun. Dalam banyak riwayat Nabi Saw melarang minum berdiri dan meminta untuk memuntahkan semula jika sudah terminum. Jadi larangan itu bukan untuk air zam-zam yang bergaram. Yang di maksudkannya adalah air minuman biasa. Seperti dalam bersantai duduk minum teh atau kopi yang panas. Dan ini perlu duduk dan diminum menggunakan cawan yang sangat kecil. Jika kita ada bekalan air di rumah maka dahulukan air  zam-zam sebagai minuman awal pagi. Jika tidak ada maka GARAM BOOSTER bolehlah menjadi pengganti walaupun tidak akan sama tarafnya dengan air zam-zam yang penuh berkah.

Kesimpulannya air mineral apatah lagi yang penuh mineral bergaram sahaja baik diminum ketika berdiri. Minum duduk atau berbaring akan menjejaskan buah pinggang. Dalam aktiviti orang sakit juga tidak digalakkan duduk lama apatah lagi berbaring. Pesakit untuk cepat sembuh kena berjalan selepas minum air bergaram ini. Faktanya air bergaram ini perlu terus ke dasar perut dan diserap dengan pantasnya ke saluran darah. Jika minum duduk atau berbaring air bergaram ini akan tertahan masuk ke bahagian limpa yang berada dalam bahagian tepi perut sebelah kiri. Dan ini amat bahaya kerana limpa akan melepaskan semula sel-sel darah yang sudah mati dan tidak sihat ke seluruh tubuh semula bersama air yang kita minum ketika itu. Keadaan ini akan menjejaskan semula kesihatan darah. Andainya kita masih minum duduk maka di nasihatkan selepas minum perlu berdiri dan sebaiknya berjalan bagi melancarkan air ke seluruh tubuh menuju buah pinggang khasnya. Signifikannya adalah buah pinggang dan cas-cas elektrik pada air bergaram.

Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.
www.colourvibrationtherapy.com.my

IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice
FB: CVT Malaysia
Youtube: CVT Malaysia