ILMIAH CVT MALAYSIA

November 4, 2018

-ILMIAH CVTSB-

‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ 

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hari ini dunia perubatan sudah melihat gula sebagai Satu kejahatan. Mereka benar benar ketakutan dengan gula dan ini bukan gurauan lagi. Sedangkan gula itu sesuatu yang asli atau murni untuk sumber energi yang semua benda perlukan. Gula satu keperluan. Kerana gula yang akan merangsang insulin. Teknikal cara pengambilan dosis dan jenis gula dengan kadar kecepatan menukarkan karbohaidrat menjadi energi perlu sedikit kita fahami. Walaupun tidak ada standart yang tetap untuk pola diet yang dapat ditetapkan. Otak dan jantung akan bekerja sihat dan bertenaga jika adanya gula. Hari ini otak kita lembab dan jantung lemah. Kita di momokkan sehingga menjadi igauan kebimbangan pada tahap gula dalam darah. Secara ikhlas saya kongsikan bahawa seumur hidup saya tidak pernah sekali pun membuat bacaaan gula dalam darah yang sebenarnya itu adalah pekerjaan sia-sia. Gula memang ada dalam aliran darah. Gula akan bergerak pantas menuju mengikut aliran darah ke otak. Itu adalah hal hal  biasa mengenai sistem tubuh. Itu adalah hal hal biasa dan akan berubah ubah mengikut kesesuaian keadaan. Yang perlu kita bimbang adalah gas bersama dengan kehadiran gula. Nafsu kita tidak terlepas akan minum minuman bergas dengan gula yang tinggi berada bersama ketika makan. Gas adalah musuh utama gula tinggi dalam darah. Gula tidak berjaya di tukar menjadi energi dan akibatnya kita masih tetap letih dan tidak bertenaga sepanjang hari.  Gas akan menyelinap bersama gula dalam aliran darah dan akan menyempitkan urat urat halus di hujung jari kaki dan tangan. Itu yang perlu kita takutkan kerana itulah puncanya gula bertukar menjadi satu ancaman. Namun apabila kita hindari tabiat buruk itu maka esoknya kadar gula kita akan kembali stabil. Jadi kita menyibukkan otak kita dengan kebimbangan yang tidak berasas dan tidak pula mengetahui apa punca dan cara mengatasinya. Gas di usus kita harus di serap oleh gula. Gula mampu membunuh virus sekalipun yang bertambah di usus. Kita harus memulakan gula seperti fructose sebelum mula makanan yang berlemak dengan protein dan serat yang lain.

Kebanyakkan ubat yang pahit akan menyerap gas dalam darah dan kita akan merasa cepat lega. Namun itu bukan penyelesaian dan sangat bersifat sementara. Sebenarnya kita yang membuat nutrisi dalam pemakanan kita menjadi rumit dan bercelaru. Sekejap kita takut pada glukosa sebagai gula ringkas. Sekejap kita menyalahkan fructose sebagai punca lemak bertimbun di jantung. Entah bagaimana pemahaman kita mengenai ilmu kimia dan sistem tubuh. Seorang doktor hanya belajar apa yang di ajar oleh pensyarah dan begitulah keadaan seterusnya bila akhirnya kita pula menjadi pensyarah dan mengajar akan perkara yang sama penuh kekaburan. Seorang penyelidik, pengkaji dan pemikiran yang berfikiran jernih dan ikhlas  akan menafikan hal hal yang tidak berasas ini. Namun ini akan menggugat penipuan yang sudah lama terakam ke akar umbi. Keistimewaan gula terlalu banyak namun yang menjadi buruk adalah cara kita mengendalikannya. Gula ciptaan tuhan yang maha kuasa dan ia tidak bahaya hanya kita yang memperolokkan kebenaran.  Akibatnya di farmasi penuh dengan ubat ubatan yang di reka-reka dan hospital penuh dengan pesakit dan itulah perniagaan berbilion ringgit yang dikaut keuntungan oleh satu pihak yang berkuasa.

Bermakna gas yang menjadi musuh dalam perut kita bukan gula. NW 19 usus perlu di terapi. Jangan bimbang jika kita ada masalah pada buah pinggang sekalipun. Kita rawat semaksima mungkin usus kita dahulu. Usus bersih dan darah akan segar aktif. Ambillah gula untuk kemasukan energi  namun gunakanlah gula semula untuk di keluarkan. Bersenam untuk tenaga fizik dan berfikir adalah tenaga psikologi gula di otak. CVT dengan brainy sugar energi untuk kesihatan otak kanak kanak. Di syurga nanti air dingin dan penuh dengan rasa manis yang lazat.

BERSAMBUNG...

Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.
www.colourvibrationtherapy.com.my

IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice
FB: CVT Malaysia