ILMIAH CVT MALAYSIA

January 10, 2019

-ILMIAH CVTSB –


بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Cuba renungkan dengan khusyuk susunan tertib warna harian dalam pengaruh sinar bulan dan cahaya matahari dengan sempadan kegelapan. Ini juga bukan kebetulan. 

Pengaruh sinar bulan: bermula ISNIN-PUTIH, SELASA-MERAH JAMBU & VIOLET, dan RABU-BIRU. Warna-warna sejuk ini mempengaruhi bahagian otak dengan pengaruh pada sistem kelenjar utama menguasai sistem hormon pada kekuatan semangat dan emosi. Hormon sangat mempengaruhi  karakter.

Pengaruh cahaya matahari: bermula KHAMIS- KUNING & JINGGA, JUMAAT-HIJAU dan SABTU-MERAH. Warna panas banyak mempengaruhi bahagian mental dan fizikal. *Dan hari AHAD adalah sempadan cahaya kegelapan iaitu HITAM.

Hormatilah warna harian dan sayangilah warna diri kerana itu akan memberi kekuatan KUANTUM yang tidak terduga manfaatnya. Berwarna-warni itu sangat menyihatkan. Apabila kita sudah uzur atau sakit dan bertambah Tua maka dengan sendiri pilihan warna sudah pudar. Oleh itu terapi warna akan mengubah persepsi yang merugikan itu. Kita sihat dengan susunan warna mengikut frekuensi warna pada setiap sel dapat di bangunkan.


Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.
www.colourvibrationtherapy.com.my

IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice
FB: CVT Malaysia