ILMIAH CVT MALAYSIA

February 3, 2019



MENGUATKAN TULANG MELALUI KHASIAT MAGNESIUM

Magnesium adalah raja segala mineral. Ia adalah ejen pengurai/pemangkin kpd semua mineral. 

Sbg contoh,  
Jika kita nak dptkan khasiat kalsium utk menguatkan tulang, kita perlu ambil kalsium + magnesium. Barulah kalsium tsbt dpt menyerap ke tulang kita disamping membekalkan tenaga kpd kita.

Contoh kedua, 
Kita nak mengekalkan air dlm badan, kita perlukan pottasium. Kita perlu ambil pottasium + magnesium. Barulah pottasium diuraikan dan berfungsi utk mengekalkan air dlm badan kita. Tapi jika kerap terdedah kpd kimia2 dlm ubat hospital, pottasium itu nanti boleh menyebabkan pembekuan darah bila pottasium + kimia ubatan hospital. Sekiranya tubuh kita sudah cukup kandungan magnesium, kita tak perlu lagi runsing. Tiada lagi risiko pembekuan darah akan berlaku.


Assalamualaikum Prof.
Mohon pencerahan artikel di atas.


-PENCERAHAN DARI PROF NW-

‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

Betul lah tu. Jadi kesimpulannya ambil sahaja garam booster yang sudah lengkap dalam komposisi yang lebih tepat. Bukan sekadar magnesium + potassium dan lebih dari itu pada mineral lain yang lebih kecil malah lebih perlu untuk saling lengkap dan melengkapi. Kerana semua akan berakhir dan bertukar menjadi AIR. Garam booster di awal pagi sebagai asas kejadian kita dari tanah yang akan melawan zat kimia yang tidak stabil yang di buat secara sintetik dalam makmal. Garam dalam riaksi jangka pendek dan membawa kebaikan jangka panjang yang selamanya. Apa pun gejala dan penyakit akan dibebaskan dengan garam raja segala kimia.

Sebab saya tidak setuju ambil magnesium atau zat besi atau supliment apa pun secara single kerana itu dah melawan hukum kejadian alam dalam 6 Masa. Faktanya betul namun aplikasinya perlu lebih real dan praktikal pada semua termasuk saraf otot dan kerja sel. Bukan hanya untuk kuatkan tulang. Apa pun Allah Swt menjadikan garam dalam bentuk pengewapan. Air dari garam akan naik semula ke langit. Sungguh garam dan air dari langit. Air itulah garam. Dalam air ada garam. Jadi kita tidak akan terhidrasi atau darah jadi beku kerana garam. Zat kimia dari ubat itu penyebab darah menjadi beku apabila bertemu garam. Saintis tahu akan kesan buruk itu. Kita hdi mangsa dan menyalahkan garam. Paling mudah nak faham adalah garam itu penyedap rasa atau pemangkin zat. Air liur yang kena garam menjadikan zat makanan menjadi sedap. Kerana garam dengan lidah atau mulut itu sinonim dan tiroid. Hala tuju zat dan sistem komunikasi pada tiroid. Tiroid kereta jika tercabut maka akan tersasar masuk longkang. Dalam garam juga ada iodine dan klorin untuk rawat darah bagi bersih.  Sama juga klorin yang bersihkan air. Garam ke seluruhan bersifat elektrolit iaitu pembawa cas elektrik. Penghubung sistem tubuh. Bukan sekadar magnesium. Zing jua di ambil kira. Pendek kata kombinasi dan komposisi itu akan menjadikan garam booster beriaksi dalam pelbagai tugas serentak dengan ruang dan masa.

Dan jangan lupa ya. Garam atau NATRIUM dalam simbolik angka 2, iaitu nombor atom 11, ada rahmat keberkatan dan kasih sayang di situ. Garam sebagai perancang awal pagi. Garam booster dalam sifat berpasangan laut dan darat atau bukit. Ilmu garam cukup banyak dan tidak akan habis-habis. Itu semua ilham terus dari Allah Swt. Kita wajib mengembangkan ilmu Allah Swt secara sains. Tapi jangan guna sains untuk merapu-rapu.

Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.
www.colourvibrationtherapy.com.my

IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice
FB: CVT Malaysia