ILMIAH CVT MALAYSIA

October 24, 2019

- ILMIAH CVTSB -

‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Apakah punca sebenar penyebab kematian mengejut yang di kaitkan dengan kegagalan jantung sepenuhnya ketika sedang bersukan di sebelah malam. Ini bukanlah serangan jantung. Sebenarnya sistem tenaga yang menghantar isyarat elektrik dari otak ke jantung telah terhenti sepenuhnya. Mangsa akan tumbang spontan atau serta merta dan tidak boleh lagi mengeluarkan suara. Berbeza dengan serangan stroke pada pesakit jantung yang berlaku secara perlahan-lahan. Kes sebegini jantung hilang tenaganya dengan nadi pada jantung juga berhenti.  Secara teknikalnya pada sebelah malam tubuh sudahpun keletihan kerana sudah banyak menggunakan tenaga pada sebelah siang sejak dari awal pagi lagi. Lebih membimbangkan mangsa tidak bersedia dengan makan terlebih dahulu sebelum bersukan dan perut kosong serta banyak gas. Biasanya kes jantung berhenti ini berlaku di waktu pagi ketika ada aktiviti berat kerana mangsa tidak bersarapan dengan karbohaidrat yang cukup. Karbohaidrat akan memberi tenaga iaitu gula semulajadi pada otak. Otak sihat jantung juga kuat. Kes begini tidak mengira faktor umur. Dan boleh sahaja berlaku pada sesiapa walaupun tidak ada sejarah dan rekod masalah jantung. Perut yang kosong akan mengeluarkan cecairan lemak untuk mencari semula tenaga tambahan yang di perlukan ketika tenaga secara mendadak di gunakan secara berlebihan tanpa persediaan. Ini bukan soal mangsa tidak melakukan warmup atau memanaskan badan di awal aktiviti sukan itu. Ini sebenarnya perut kosong dan banyak cairan dan gas.   

Eksperimen paling mudah untuk membuktikan punca sebenarnya jantung terus berhenti serentak dengan fungsi otak. Cuba kita panaskan sebuah kuali dan masukkan air serta minyak. Setelah minyak dan air sudah cukup panas dan kita masukkan apa-apa sahaja bahan cecair seperti kuah kari yang hendak di panaskan semula. Secara tiba-tiba minyak dan air dalam kuali akan meletup kuat atas riaksi kimia ketika bahan cairan bergaram yang ada positif ion. Panas dengan panas jika di satukan akan berlaku riaksi hebat. Begitulah keadaan yang berlaku di dalam perut apabila kita meminum air panas suam ketika perut kosong dan juga panas penuh gas. Tabiat minum Air panas suam ini sangat bahaya ketika ini. Ada yang minum teh O kosong dalam keadaan panas suam dan tumbang serta merta. Perlu di ingat jantung dan otak paling banyak menggunakan tenaga dalam sistem tubuh. Satu permainan seperti badminton paling agresif dan sangat banyak menggunakan tenaga. Secara tiba-tiba tenaga tubuh hilang akibat satu letusan berlaku di perut. Perut seperti melakukan bom jangka melepaskan tenaga naik ke atas dan sampai ke kerongkong. Seperti nyawa yang naik menuju dekat kerongkongan. Sebab itu mangsa akan kehilangan suara. Punca gas yang menyimpan tenaga itu meletus naik kerana riaksi kimia dalam perut yang kosong. 

Untuk menangani kes kecemasan ini kita perlu dapatkan AIS untuk di sapu pada dada dan selepas itu di kepala. Sapu di dada dahulu dan serta merta isyarat elektrik dari otak akan menggetarkan semula kerja jantung. Kita jangan panik. Walaupun bantuan nafas dari mulut ke mulut dan itu juga sangat tidak membantu. AIS satu keajaiban yang dapat menyerap semula tenaga yang hilang dan berkumpul semula di jantung. AIS mampu memberi renjatan isyarat elektrik di otak bekerja semula. AIS yang sejuk akan menyerap gas di dalam perut dan mengubahnya menjadi tenaga tetapi air panas suam akan melepaskan tenaga dan ini satu pembaziran tenaga menuju keletihan. Kesimpulannya adalah pastikan perut tidak kosong ketika nak melakukan senaman di waktu malam. Faktor utama adalah kita telah kehilangan peluh yang banyak kandungan garam. Kandungan garam dalam darah hilang akan menyebabkan darah yang berion akan kehilangan elektrolit dan akibatnya oksigen tidak cukup dalam aliran darah. Dan yang paling penting jangan sesekali menggantikan air yang hilang garam dengan meminum air PANAS SUAM ketika dan selepas senaman. Sungguh banyak artikel dari pihak yang tidak bernama mengenai fitnah pada AIS. Tiada ilmiah dan fakta malah hanya logik yang mempengaruhi minda lemah. Semua ini agenda jahat untuk MELEMAHKAN kesihatan jantung dan fungsi otak agar lebih ramai masuk ke hospital jantung untuk membuat rawatan yang bersifat komersial. Jelas AIS menyerap radiasi dan pelarut yang terbaik dengan kesan co2 dalam menarik oksigen. Kita bukan duduk di negara beriklim sejuk  untuk minum Air panas suam. Sebab itu banyak kes berlaku di kalangan orang-orang tua pada zaman dahulu yang mati mengejut dalam tidur kerana mengamalkan air panas suam sebelum tidur. Harap maklum

Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.
www.colourvibrationtherapy.com.my
IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice
FB: CVT Malaysia
Blog : cvtmalaysia.blogspot.com.my