ILMIAH CVT MALAYSIA

February 10, 2020

-ILMIAH CVTSB-

‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Virus yang menular mengikut udara kotor yang berbau busuk. Cuci hidung kita sebaik sahaja bangun dari tidur. Letak haruman segar SEJUTA WAJAH dengan Bauan citrus untuk cegah virus yang keluar masuk dari lubang hidung. Sistem penapis udara yang mengawal suhu ada dalam rongga hidung kita. Sistem penapis yang unik dan boleh mematikan virus apa sahaja sebelum sempat masuk meluru ke paru-paru. Bahagian paru-paru juga ada fungsi yang boleh mematikan bakteria dan virus. Sebaiknya kita cegah dari lubang hidung dahulu. Sesungguhnya kita adalah manusia yang dilahirkan lemah dan mudah terkena penyakit. 

Sunnah yang di pesan oleh nabi ketika kita bersin adalah memuji Allaah. Itulah doa memuji Allaah yang sebenarnya amat ampuh membunuh virus. Bagaimana nabi tahu akan dahsyatnya virus yang menular keluar ketika kita terbersin. Bau bersin yang busuk itu adalah sinonim dengan makhluk kotor ini. Jaga kebersihan bauan dalaman perut kita dengan meminum pati bunga dasar citrus yang mampu menembusi dasar sel tunggal kuman dan virus. Perut kita mesti wangi. Wangian citrus itu adalah kimia antioksidan yang paling bersih lagi suci. Khusus pada orang yang bersin dengan memuji Allaah dengan menyebut Alhamdulillah. Atau boleh lengkapkan dengan Al rabbil Aalamin.. Segala puji bagi Allaah rabb seru sekalian alam. Dan bagi yang mendengar doa puji orang yang sedang bersin perlu di sambut dengan doa puji Yarhamukallah.. Semoga Allaah memberi rahmat kepadamu. 

Doa puji dan puji Allaah dengan mudah merencatkan bakteria di udara yang akan memurnikan oksigen. Itulah senjata kita yang ditinggalkan sebagai sunnah dan jauh lebih baik dari pakai topeng. NW 6 sebaiknya di ambil sebelum keluar rumah untuk menjaga kesihatan sistem pernafasan pada saluran pertama masuknya udara kotor iaitu hidung. Memuji nama Allaah akan merencatkan kuman atau virus. Virus itu sebenarnya datang dari dalam tubuh kita sendiri. Begitulah kita perlu menjaga rasa hati. Jika tidak dari dalam hati dan hempedu kita itu menjadi sarang terbitnya segala jenis virus. Tak perlu kita salahkan haiwan lain sebagai pembawa. Tidak mungkin ada haiwan yang ada sifat dengki dan khianat seperti manusia yang kejam. Bagaimana pula jika yang bukan Islam yang terbersin. Maka orang Islam yang mendengarkannya boleh memuji Allaah dengan spontan. Yahdikumullah Wa Yushlihu baalakun. Semoga Allaah memberi kalian petunjuk dan memperbaiki keadaan kalian. Jelas semua ini sudah di tetapkan dan dalam pengetahuan Allaah juga bala fitnah penyakit yang sedang menimpa kita di akhir zaman ini.

Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.
www.colourvibrationtherapy.com.my

IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice
FB: CVT Malaysia
BLOG: cvtmalaysia.blogspot.com