ILMIAH CVT MALAYSIA

March 23, 2020

-ILMIAH CVTSB-

‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ 

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  


Kehidupan kita hari ini penuh dengan kecuaian. Kecuaian sebab tak ikut hukum dan anugerah yang tuhan dah bagi. Pertama kita tidak bersyukur. Bersyukur menggunakan anugerah yang Allaah telah berikan. Dalam Al-Quran Allaah sudah menyebutkan ubat ada dalam diri kita. Itulah sistem imun dan antibodi. Nak kuatkan sistem itu adalah perlu makanan yang lengkap zat. Itu adalah habbatus sauda dan madu. Madu itu ada gula. Ya kerana gula yang mampu masuk dalam sel-sel halus pada virus dan membunuh virus atau kuman yang jahat. Kuman baik secara semulajadi dalam tubuh khasnya pada usus tidak akan mati. Dalam usus banyak kuman baik. Sebab itu gejala serius yang kena jangkitan covid 19 akan berlaku serangan awal iaitu direa. Jika kita tingkatkan sistem imun sekaligus dengan langkah kerajaan kawal pergerakan adalah lebih wajar. Pertama kita tetap perlu kena cahaya matahari pagi atau petang. Vitamin D dalam matahari perlu untuk kuatkan tulang. Tulang kuat maka sistem imun kuat. Tapi nak serap vitamin D perlu ada gerakkan senaman otot yang mudah adalah  berjalan. Itu memang kita tak dapat buat dah. Oleh itu gantikan dengan mandi air sejuk dengan sapuan sedikit garam untuk rangsang sistem saraf tulang dan otot sekaligus itu akan merangsang sistem imun. Yang patut kita elakkan adalah duduk dalam ruang aircond udara sejuk. Angin atau udara sejuk itu buat badan kita banyak masuk angin. Udara mesti segar. Tetapi kita pula tutup tingkap. Kononnya virus akan masuk ikut udara dari luar. Ini adalah tidak benar. Virus ini tidak melalui udara atau air. Perisai dan pelindung energi semulajadi adalah keikhlasan yang akan meneutralkan sesuatu yang tidak seimbang. Banyak amal untuk lakukan latihan keikhlasan ini. Umpamanya kita menasihatkan dan membantu orang yang sakit. Sebarkan ilmu yang bermanfaat. Kita masih berkesempatan menghulurkan bantuan formula secara kiriman pos.           

Hukum energi  jika kita nak selamat maka kita perlu tolong orang lain dahulu. Ikhlas ya!! bukan kerana di paksa. Tapi kita hanya duduk diam dan tidak melakukan apa-apa. Waktu di beri cuti inilah kita mesti mencari ketenangan. Tetapi ternyata berkurung di dalam rumah buat kita semakin stress. Kita kena berani dan yakin. Sifat ini perlu ada untuk mengusir kejahatan ghaib seperti virus ini. Tapi kita di takutkan sehingga tahap phobia. Iblis, Jin dan syaitan takut pada orang yang berilmu dan berani. Ilmu yang mengagungkan kekuasaan Allaah sahaja. Kita tidak boleh marah-marah dan geram kerana ini akan mengganggu jiwa. Jangan miskinkan oksigen. Perasaan kena aman dan damai. Sekali sahaja kita marah dalam keadaan tidak terkawal maka dengan mudah kita menjadi pilihan untuk virus ini mencari pasangannya. Yang dapat kawal marah tetapi menyimpan rasa marah itu di dalam jiwanya maka itu adalah lebih memudaratkan. Ubahlah rasa  kemarahan itu dan tukar kepada rasa simpati dan kasihan. Rasa kasihan dan ikhlas dan bantu orang yang kita marah itu. Semua itu ujian yang ada depan mata. Depan mata kita itulah penawarnya. Rasa kasih dan sayang itulah antibodi. Antibodi akan meningkatkan kekuatan sistem sel darah putih dalam sistem imun  yang akan melawan virus. Kita guna alkohol bersihkan tangan. Akibatnya kuman baik dan buruk akan mati sekaligus. Alkohol tetap najis walaupun ia di buat secara sintetik. Sebenarnya alkohol itu bersifat api yang membakar. Gunakan air dan sabun untuk membasuh tangan sudah sangat memadai. Tidak tahu kenapa ulama pun boleh menghalalkan dengan memberi alasan logik akal. Ini semua fitnah halus dajjal. Sebenarnya kita secara semulajadi hidup dalam dunia yang penuh mesra dengan kuman. Kuman baik dalam tubuh yang berkurangan akan menambah aktif virus dan kuman jahat menambah biak dan kuat mengambil alih sistem tubuh. Ini sangat-sangat merugikan sistem kekebalan tubuh. Sungguh kita hidup dalam suasana dunia yang penuh fitnah dan kecuaian.

Ubat pemulih sel adalah tidur. Tidur itu rahsia ketenagan. Tidur akan menguatkan sistem imun. Kita akan jatuh sakit dalam apa keadaan sekalipun sekiranya kita tidak cukup tidur. Kepenatan akan meruntuhkan sistem imun. Berdoalah meminta keampunan. Mengaku kesalahan. Rendahkan diri sebagai hamba. Bukan doa minta Allaah selamatkan, Minta Allaah hindari, Minta Allaah padamkan. Minta Allaah jauhi dan sebagainya. Tanda aras ukuran  yang paling mudah adalah jika dalam masa 5 hari ini secara  berturut-turut andai jumlah pesakit baru tidak menurun maka kita akan menerima nasib yang sama seperti Itali. Nauzubillahiminzalik. Moga semua ahli CVT dalam rahmat dan  kasih sayang Allaah jua.                       


Oleh Prof Dr Norhisham Wahab. 
www.colourvibrationtherapy.com.my 
IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice 
FB: CVT Malaysia 
BLOG: cvtmalaysia.blogspot.com