ILMIAH CVT MALAYSIA

May 20, 2020

-ILMIAH CVTSB-

‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Allaah menciptakan zat yang mengandungi berbagai jenis vitamin dan mineral sebagai satu keperluan yang perlu diketahui kesesuaian secara individu. Vitamin C umpamanya. Ada risiko penyakit jika kekurangan Vitamin C. Juga ada risiko jika terlebih Vitamin C. Juga ada risiko lebih besar jika tersalah mengambil Vitamin C yang menjadi punca alahan pada tubuh. Hakikatnya Vitamin C ini tidak di simpan di dalam tubuh.  Vitamin C akan disingkirkan dalam banyak cara untuk tidak tersimpan lama di dalam tubuh kerana kesan Asid ini lebih buruk dari kebaikannya. Sebenarnya Vitamin C sebagai satu keperluan yang perlu di diagnos. Jika salah pengambilan maka kesan kebaikan akan menjadi sama banyak dengan kesan keburukkannya. Vitamin C sintetik satu ketika dahulu amat bahaya pada pengguna khasnya wanita yang lebih bertujuan untuk kecantikan. Tidak di nafikan Vitamin C akan merangsang kolagen untuk kecantikan kulit dan kesihatan seksual. Namun kerana kesan kimia Vitamin C yang keterlaluan dan di amalkan dengan nafsu untuk kecantikan maka kesan buruk lebih banyak terjadi dari kebaikkan. Kini Vitamin C di hasilkan dalam keadaan yang lebih selamat dan semulajadi dengan bebas dari asid. Ingat bahawa tubuh tidak dapat menghasilkan Vitamin C malah tubuh juga tidak akan menyimpan Vitamin C. Itu adalah keadaan semulajadi tubuh dengan Vitamin C berbanding vitamin lain.

Vitamin C adalah satu keperluan dan amalan harian.  Membersihkan sel-sel yang tidak sihat seperti sel-sel kanser memerlukan Vitamin  C secara konsisten. Vitamin C yang baik tanpa kesan asid seperti lemon, lime, dan orange pada kulitnya yang bersifat alkali dan di ambil dalam bentuk patinya. Energi pada Vitamin C boleh berpasangan dengan antioksidan adalah NW 16 dan NW 17.  Wanita lebih banyak untuk proses ini dalam pusingan siklus period yang sihat untuk kulit lebih berkilat dan cantik. Apabila ada kesan lemak kes penyakit ketumbuhan pada ovari, Maka energi NW akan mengubah asid pada kawasan yang berpenyakit itu menjadi potensi zat semula. Setelah sel-sel ovari stabil maka keperluan pada Vitamin C perlu disempurnakan mengikut kesesuaian tubuh. Energi tanpa zat tidak memainkan peranan dan seperti tiada apa-apa. Namun penyakit ada toksik yang terperangkap dalam sel-sel tubuh dan itu juga adalah zat yang akan di tukar menjadi potensi tenaga baru pada sel-sel tubuh. Sebenarnya zat dari kulit buah-buahan yang sudah dijemur kering lebih berenergi. Zat berlebihan sudah ditukar menjadi energi. Buktinya adalah buah kurma yang sudah di keringkan tetapi akan menghasilkan energi atau tenaga yang cepat. Namun hari ini banyak zat seperti Vitamin C yang bertukar menjadi racun dalam tubuh. Maka CVT dalam konsep energi menjadi jalan pintas paling bijak mengubah racun menjadi potensi energi yang berguna.

CVT tidak menafikan zat namun sebagai pemangkin NW adalah konsep memastikan zat bertukar menjadi energi yang tepat pada kawasan sasaran yang perlu. Pesan pesakit membawa ubatan kimia khasnya Vitamin C sintetik yang diamalkan untuk di diagnos kesesuaian mengikut gejala penyakit yang dialami. CVT tidak boleh terus menolak ubatan yang sedang di amalkan oleh pesakit. Supplement seperti Vitamin C juga perlu di diagnos kesesuaiannya. Konsep energi NW dalam CVT akan memastikan berjalan seiring dengan zat. Maternity oil CVT kaya zat Vitamin C dengan energi. Terbukti hampir ke semua kes ibu mengandung melahirkan kulit bayi yang amat sihat. Maternity oil CVT sebagai penggantian Vitamin C alkali bebas asid yang paling ilmiah dan selamat. Maternity oil dengan frekuensi orange bahagian kesuburan kewanitaan adalah Pilihan paling Ilmiah dan praktikal.

Vitamin C MATERNITY OIL perlu diamalkan secara konsisten melalui sapuan di kulit. Hari ini WHO sudah memberi gambaran seperi wabak ini akan berterusan dengan gelombang kedua dan seterusnya seperti tidak akan berkesudahan. Virus ini sungguh unik penularannya. Bersyukur negara kita mampu menyekat namun masih tidak selamat jika sistem imun dan antibodi kita tidak di tahap maksima. Langkah pencegahan yang teliti dan cermat adalah untuk keselamatan kita bersama. Pesanan saya adalah jika simptom seperti demam sudah ada maka turunkan suhu dengan mandian ais di rumah. Virus akan lemah jika suhu tubuh kembali normal.

Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.
www.colourvibrationtherapy.com.my
IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice
FB: CVT Malaysia
Youtube: CVT Malaysia