ILMIAH CVT MALAYSIA

January 27, 2021

 

*-ILMIAH CVT MALAYSIA-*

 

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

 

*Punca utama kanser*. Makna kanser itu adalah sel mati. Bahasa mudah untuk dimengerti adalah apa sahaja jenis kanser adalah berkaitan sel mati. Siapa yang mematikan sel?. Kita sendiri yang melakukan setiap hari. Pendek kata setiap kali makan kita sebenarnya makan sel-sel mati. Lebih banyak zat dalam sayuran maka lebih mengundang bahaya jika salah cara memasaknya. Bayam dan cendawan. Patutkah kita goreng atau rebus sahaja. Apa sahaja sayuran yang kita goreng akan mengubah zat menjadi racun. Apatah lagi yang hangus. Atau yang digoreng lebih dari sekali. Yang direbus lama sehingga sayuran layu juga mematikan sel-sel dalam sayuran itu. Pendek kata kita makan sel-sel mati tanpa kita sedari. Zat sudah tidak berguna lagi. Tidak perlulah kita nak ambil tahu sangat nama-nama zat itu. Yang perlu kita tahu adakah kita dapat makan zat yang segar?. Maksudnya banyak sayuran yang sepatutnya dimakan secara mentah tetapi pasti kita akan memasak dengan merebus atau lebih bahaya digoreng. Roti bakar yang ada kesan hangus itu adalah sel-sel mati. Daging yang dibakar seperti sate pasti akan ada yang hangus. Sayuran seperti timun patutkah direbus atau digoreng?. Timun yang segar itulah yang akan merawat sel-sel mati dalam zat-zat makanan yang kita makan. Sebenarnya apabila kita makan nasi goreng itu bermakna kita sedang memakan sepenuhnya RACUN. Gula dalam nasi akan menjadi punca gula dalam darah tinggi. Pendek kata nasi tidak boleh digoreng atau dipanaskan lebih dari sekali. Kita sangka makanan yang dipanaskan semula masih baik untuk dimakan. Makanan itu sama dengan makanan yang sudah basi. Tidak ada istilah makanan dipanaskan semula. Makanan yang dipanaskan dengan gelombang mikro adalah berkali ganda tidak sihat. Tidak berbaloi makan makanan yang mahal dan sedap tetapi bertukar menjadi racun dan pembunuh senyap. Begitulah mudahnya syaitan masuk ke dalam tubuh kita melalui makanan yang sudah rosak. Akhirnya kita takut makan nasi. Wal hal nasi makanan sihat dan merawat semula gula dalam darah dan kita bertenaga. Pasti dalam nasi goreng akan ada berbagai sayuran yang digoreng bersama. Semua sayur sudah menjadi racun kerana sel-sel didalam sayuran itu sepenuhnya akan mati. Sayur itulah penawar dan ia juga boleh bertukar menjadi racun. Cara olahan kita memasak sahaja yang salah. Ada yang boleh direbus sekali sahaja dan itupun dalam api yang sederhana. Sepandai mana pendidikan kita tetap masih tidak memahami punca penyakit kanser. Kerana kita tidak mendapat info yang sejelas-jelasnya.

 

Satu contoh yang biasa kita makan adalah telur. Makan telur yang digoreng adalah satu kesalahan besar. Telur ada kolesterol baik dan jahat secara seimbang didalamnya. Apabila kita rebus telur hingga bahagian kuning berubah gelap. Zat kolesterol baik dimatikan dan yang tinggal adalah kolesterol jahat. Siapa yang mengubahnya?. Cara kita sendiri yang merebus lama. Sepatutnya telur direbus maksima 4/5 matang atau setengah matang. Cara rebus yang sederhana ini akan mengimbangi zat. Telur makanan zat paling sempurna boleh berubah jadi racun.  Kita tidak perlu takut makan telur hatta 3 biji sehari dan setiap hari. Kolesterol baik dalam telur ini akan merendahkan kadar kolesterol jahat pada kuning telur itu sendiri. Kolesterol baik ada pada putih telur. Teknik untuk nak memberi telur putih sihat dengan kolesterol baik adalah dengan memasukkan telur yang direbus ke dalam air dingin atau setidaknya air sejuk biasa SEBAIK SAHAJA diambil atau dikeluarkan dari tempat rebusan. Jangan dibiarkan telur sejuk sendiri. Tujuan terus direndam atau disiram dengan air dingin untuk menyegarkan telur untuk aktifkan kolesterol baik dalam telur putih dan memelihara telur kuning yang ada kolesterol jahat dan baik tak rosak. Malah rasa telur jauh berkali sedap dan mudah dikupas. Kulit telur itu pula akan menghasilkan kalsium paling sihat. Kulit telur itu dikeringkan dan di blander atau ditumbuk halus untuk dicampur kedalam bubur makanan bayi setiap hari. Cara ini akan seimbangkan zat. Fakta hanya boleh makan telur 3 kali atau tidak lebih 3 biji dalam seminggu adalah tidak benar dan mitos semata-mata. Ada kajian yang telah dibuat mengenai kesan kesihatan pada yang makan 3 biji setiap hari dapat imbangi kadar kolesterol. Mungkin kolesterol dari makanan lain seperti sotong tetapi dapat diimbangi oleh telur itu sendiri.

 

Jelas makanan yang dimasak dengan cara betul dapat merawat zat racun dalam makanan lain. Begitulah mengenai lemon dengan air suam yang beredar dalam dunia internet yang saya percaya ramai yang terperdaya. Sama seperti makan buah sudah lisut atau dah masuk angin. Sel-sel sihat dalam lemon mati. Seharusnya lemon diminum secara segar sesuai dengan zat segarnya. Buang tabiat nak jimat dan takut membazir. Konon membazir amalan syaitan. Malah kita makan makanan yang lebih sesuai untuk syaitan jika lauk seperti kari yang kita masak lebih dari sekali. Apatah lagi yang masak berkali-kali dan kita wajib kena penyakit kanser atau paling tidak darah tinggi dan gula tinggi. Kita perlu gantikan sayuran yang dimakan mentah untuk rawat zat-zat rosak yang sudah masuk ke dalam dalam sel-sel tubuh kita. Kita perlukan sayuran segar yang dimakan mentah untuk rawat zat-zat rosak dalam pelbagai jenis makanan yang kita makan dan masuk ke dalam sel-sel tubuh kita. Yang paling berkesan adalah amalkan *CHLOROPYLL (LC)* dan *MINYAK ANTIOKSIDAN HABATUSSAUDA CVT* yang jauh berkali ganda memiliki zat segar yang sihat. Inilah satu-satunya usaha atau ikhtiar yang paling berkesan merawat darah. Kerana semua penyakit akan bermula berasaskan kesihatan dari sel-sel darah. Ada jenis makanan yang sesuai direbus dan tidak akan terjejas mineralnya. Namun kebanyakkan protein dan vitamin sangat sensitif dengan masakan yang dipanaskan secara berlebihan. Kecuali zat dasar dalam akar kayu yang kandungan dalaman mineralnya tidak mudah rosak. *Namun yang lebih berteknologi adalah cara PERAHAN SEJUK akan menghasilkan zat yang lebih hidup dan aktif seperti mana zat habattussauda dalam formula antioksidan CVT*. Moga pengamal CVT MALAYSIA jauh faham secara ilmiah mengenai punca penyakit khasnya kanser.

 

Jangan salah faham pula dan akhirnya semua makanan dimakan dalam keadaan sejuk. Cara memasak dan memanaskan semula itu yang perlu difahami.

 

Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.

www.colourvibrationtherapy.com.my

IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice

FB: CVT Malaysia

BLOG: cvtmalaysia.blogspot.com