ILMIAH CVT MALAYSIA

May 3, 2021

 “When sucrose is digested it breaks down into fructose and glucose, which then go their own separate ways in your body. This process raises your blood sugar, and too much can rupture blood vessels and cause mouth problems such as cavities and gum disease. Mohon pencerahan dari prof, pesaki Dr Arsad


-PENCERAHAN DARI PROF NW-


‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ 


‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  


Betul tu. Tapi itu kenyataan biasa. Secara ilmiahnya dan rasionalnya perlu lebih adil agar tidak menyalahkan gula semata-mata. Apapun jika makan gula secara berlebihan amat bahaya. Tetapi apabila mengawalnya sehingga tubuh kekurangan gula lebih berbahaya. Bahaya yang mengundang secara mendadak. Otak tidak berfungsi dengan baik. Gula dengan bermacam nama adalah penciptaan ﷲ secara semulajadi. Tentu ada kegunaan besarnya. Bagaimana cara kita hendak mengamalkan gula menjadikan kita sihat. Gula ringkas jenis apa yang paling sihat untuk amalan secara konsisten. Waktu pengambilan. Tujuan pengambilan. Kombinasi jenis makanan ketika pengambilan. Apa yang harus kita lakukan agar gula tidak berlebihan dalam darah dan tersimpan begitu sahaja di lemak. Bagaimana cara membakarnya untuk mengubah menjadi tenaga sepenuhnya. Siapa pun tahu jika gula berlebihan akan membuat sel darah putih juga terjejas dan ini menurunkan sistem imun untuk serangan jangkitan. Terlebih gula boleh jadi sangat gemuk atau Obesiti atau juga jadi kurus kering kerana gula boleh melahap segala vitamin dan zat. Dan banyak lagi. Jadi gula tetap satu keperluan tubuh untuk bekerja secara bersistem. Apabila sudah faham pengertian gula maka kita tidak perlu bertanya secara umum begini. Saya pun tidak tahu nak jawab isu persoalannya.


Juga berdasarkan ilmiah isu covid. Suka atau tidak suka kita akan terpaksa berhadapan dengan penerimaan vaksin. Kita seperti tidak ada pilihan lagi nanti.  Biarlah pihak lain menceritakan tentang bahaya vaksin. Itu peranan mereka dan kita tidak menolak dakwaan mereka yang mungkin ada benarnya. Tetapi secara peribadi itu sia-sia. Suara kita tidak akan diterima. Yang benarnya dan lebih baik adalah satu usaha CVT bagaimana hendak pastikan pada kita semua yang menjadi bakal penerima hendak bersiap sedia membangunkan sistem tubuh selaras dengan fungsi vaksin. Tujuan agar tubuh tidak menghadapi kesan negatif. Juga lebih jauh dari itu agar kesan negatif vaksin dalam jangka panjang tidak membaca untuk merosakkan DNA kita. Kita tidak mahu berlaku kecacatan DNA walaupun dakwaan bahawa kerja vaksin tidak sampai ke nuklues sel dimana tersimpannya maklumat JATI DIRI kita. Setidaknya kita ada usaha yang baik dan tetap selamat. Maafkan saya kerana bertindak seperti penggalak vaksin. Semua ini sudah saya jangka. Kita tidak boleh lari dan duduk diam. Kita perlu lakukan sesuatu. Apapun cuba kita ambil masa dan jangan tergesa-gesa mendaftar ya!!!. Bagi laluan pada mereka yang terdedah dengan risiko.


Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.

www.colourvibrationtherapy.com.my

IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice

FB: CVT Malaysia

Blog : cvtmalaysia.blogspot.com.my