ILMIAH CVT MALAYSIA

June 3, 2021

 -ILMIAH CVT MALAYSIA -


‎بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Semua penyakit akut atau yang berlaku serangan secara mengejut atau tiba-tiba adalah berpunca dari zat makanan yang bertukar menjadi TOKSIN di dalam usus besar. Tidak perlu diagnos NW apa yang hendak di amalkan. Jangan panik!!! Contoh mudah apabila kita sakit gigi. Radang pada gusi bahagian geraham. Mulut melepuh pecah dan kering. Formula paling sesuai dan tepat adalah NW 19 dan ACACIA.  NW 19 akan mengimbangi asid berlebihan yang menyebabkan perut keras, kembung, kejang dan banyak angin. Itu tandanya bakteria baik dalam usus tidak bekerja untuk menghadam bahan sisa makanan dengan sempurna. Gejala ini boleh terjadi dalam dua keadaan sama ada cirit-birit atau sembelit. Punca utama usus mengubah makanan menjadi toksik adalah makanan yang berasaskan protein. Ikan dan daging atau pisang yang terlalu banyak asid dan melemahkan dan sekaligus  membunuh bakteria semulajadi yang baik didalam usus. Kerisauan juga punca asid banyak dalam usus besar. Radang usus menyebabkan dinding usus menjadi tebal, bengkak dan gagal menyerap zat. Akibatnya zat seperti kalsium adalah paling kurang dan jika ini terjadi pada yang berumur akan menghadapi masalah kesakitan tulang seperti osteoporosis. Vitamin D magnesium zing dan zat besi perlu menjadi makanan tambahan. Tetapi itu bukan jalan penyelesaiannya. Kita harus mencari formula untuk menambah keseimbangan asid dalam usus besar. Merawat sel-sel pada dinding usus yang mati dan boleh sahaja merebak menjadi kanser. Bukan sekadar mencuci usus atau kolon malah NW merawat sel-sel pada dinding usus dan jika ini dibiarkan boleh sahaja merebak ke tahap terjadinya kanser. Oleh itu NW 19 dan ACACIA yang menjadi prebiotik adalah pilihan bagi mencuci dan merawat usus.


Kombinasi garam sebelah pagi dan ACACIA dan NW 19 sebelah petang adalah paling praktikal bagi mengelakkan usus menyimpan protein menjadi toksik. Sisa pepejal harus dibuang atau di serap dengan baik. Lebih bahaya apabila penurunan berat badan secara mendadak kerana hilang selera makan. Semua ini adalah masalah kesihatan usus besar.  Secara psikologi usus punca kita menjadi phobia dan takut yang tidak masuk akal. Kita akan hilang keyakinan. Sekali lagi diingatkan bagi kes sakit gigi, migrain dan demam maka cucilah usus dahulu. Pertenagakan sel-sel usus dahulu dengan NW 19. Tidak perlu ke doktor nak cabut gigi. Jerawat yang timbul secara tiba-tiba juga sebab usus tidak dapat mencerna protein dengan baik. Rasa gatal pada kulit selepas satu jam makan juga tanda usus tidak cukup kuat kekebalan melawan protein yang tidak sesuai dan menjadi alahan. Sehingga hari ini radang usus masih tidak jelas dikalangan doktor perubatan apakah punca sebenar. Mengikut pengalaman saya sejak lebih 25 tahun ini jelas bahawa stress dan pemakanan yang terlebih fiber dan protein adalah punca penyebab sehingga bakteria baik dalam usus tidak dapat bekerja dengan baik untuk menghadamkan banyak zat. Siapa yang sudah membuang usus buntu juga akan menghadapi masalah ini. Ingat ya sekali lagi NW 19 untuk sakit gigi dan semua gejala akut. Termasuk kebengkakkan dan kesakitan bahagian belakang atau mana-mana bahagian tubuh. Ingat ya!! apa sahaja yang berlaku secara cepat atau tiba-tiba dalam tempoh kurang dari satu hari adalah berkaitan usus. Apatah lagi perut memulas. Fahamkan ilmiah ini sampai masuk ke jiwa ya. Jangan panik untuk ke klinik. Semua berkaitan apa yang kita makan menjadi alahan dalam tempoh terdekat. Sakit gigi selepas bangun tidur juga berpunca kerana mineral kalsium yang tidak dapat diserap oleh sel-sel pada dinding usus besar yang menjadi pintu masuk. Jika dalam matrik tarikh lahir yang banyak matrik 1 tanda darah dan usus. Kaitannya dengan matrik 7 kuning iaitu bahagian sistem penghadaman bermula dari perut sampai ke usus. Protein dalam jumlah yang banyak pada matrik 7 kuning yang bertukar menjadi toksik yang kotor. Kuning yang baik juga bersifat membersih.


Prebiotik didalam ACACIA akan menjadikan makanan kepada bakteria baik dalam usus.  Bakteria baik ini menjadi daya pertahanan tubuh yang berpusat didalam usus. Musim Covid ini kita harus ada makanan yang tinggi serat tetapi halus dan mudah diserap bagi mencuci usus. Kita telah banyak membunuh bakteria baik khasnya di tangan kerana mencuci dengan bahan yang ada kandungan alkohol. Cuci tangan dengan air sudah memadai. Usus sihat yang banyak bakteria baik akan menjadikan kita berani. Pusat phobia atau ketakutan ada diusus.  Jika tiada ACACIA maka pilihan lain ada dalam makanan yang diperam lama seperti tapai, cencaluk, budu dan banyak lagi. Keluarkan penyakit melalui usus. Penyakit seumpama sampah. Cuci usus akan mengembalikan kualiti tidur. Apabila bakteria dalam usus sihat dengan pemakanan prebiotik ini maka bakteria jahat akan dapat dikalahkan. Jadi tidak perlu ambil Antibiotik. Antibiotik dan segala ubat penahan sakit punca bakteria baik dalam tubuh khasnya didalam usus kita banyak yang mati. ACACIA adalah satu keperluan asas bagi yang faham mesej ini. Amalkan ACACIA walaupun kita belum sakit. Kesimpulannya usus yang tercemar akan mengganggu kesihatan darah. Toksik yang tinggi asid dalam usus akan masuk ke dalam darah. Asid ini akan singgah dan mendap pada saluran darah yang sempit khasnya dibahagian saraf akar gigi. Sama juga seperti migrain dan punca sawan atau epilepsi.  Semoga pengamal bertambah faham dari perkongsian ilmu dan solusi yang penuh pengalaman. Semoga semua warga CVT bertambah faham. Moga tiada lagi kekeliruan sehingga masih ada lagi yang tak segan bertanya punca sakit dan formula apa yang sesuai apabila perut memulas atau sakit belakang dan sebagainya yang berlaku secara mengejut. Maksudnya semalam sihat tiba-tiba hari ini ada gejala. Pendek kata apa sahaja penyakit akut atau kronik sebaiknya mula dengan NW19 dan ACACIA.


Oleh Prof Dr Norhisham Wahab.

www.colourvibrationtherapy.com.my

IG : @cvtmalaysia | @hydrotherapyice

FB: CVT Malaysia

Blog : cvtmalaysia.blogspot.com.my